Cílem kurzu je poskytnout frekventantům ucelený pohled na možnosti vzdělávání nadaných v běžné škole. Absolvent kurzu po jeho skončení získá ucelený interdisciplinární pohled na nadání, nadané a jejich vzdělávání. Osvojí si základní znalosti a dovednosti potřebné pro práci s nadaným dítětem. žákem. A to tak, že dokáže vymezit osobnost nadaného žáka z legislativního a kurikulárního hlediska, popsat charakteristické projevy nadaných žáků a posoudit možnosti inkluze nadaného ve svých předmětech. V neposlední řadě díky tomu, že se seznámí se specifikami osobnosti nadaných žáků a jednotlivými projevy nadání s ohledem na věk nebo vrozené předpoklady, bude v budoucnu schopen vybrat adekvátní didaktické metody a efektivní způsob hodnocení.
1. Seminární blok 4x45 min – Psychologie nadání, psychologické aspekty osobnosti nadaného žáka
2. Seminární blok 4x45 min – Pedagogicko psychologické aspekty práce s nadanými dětmi, specifika inkluze, aspekty motivace
3. Seminární blok 4x45 min – Nadané dítě v běžné škole – praktická aplikace metod a postupů na modelových příkladech v praxi
Kurz je určen kvalifikovaným pedagogickým pracovníkům (učitelům MŠ, ZŠ, SŠ, asistentům pedagoga, výchovným poradcům).
Bc. Gabriela Hrubá
ghruba@fpe.zcu.cz
+420 377 636 021